Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik rij het liefst op een oude oldtimer motor over de dijken, maar het is ook mooi om met de mannen mee te kunnen. En dus ben ik nogal eens gewisseld van oud naar nieuw. Ik dacht dat de Royal Enfield een mooie tussenoplossing was, maar dat was het helaas niet. Zo ook met auto’s. Die Ford was prachtig en uniek, maar een tochtje naar Nergens in de voordelige Kadett bracht net zoveel plezier…
Ook nu toch weer aan het rond kijken voor een flattank motor van 100 jaar oud. Niet te betalen en ook echt niet voor zomaar even erbij, daar is het veel te veel geld voor. Een oldtimer als daily driver rijden is voordelig en fun, maar het moet dan wel een goeie zijn en zo blijf ik ook daar naar uit kijken. Het is tijd dat het hart wat vaker wint van het hoofd. Niet dat ik iets te klagen heb; ik heb het geluk gehad al vanalles te hebben kunnen rijden. Een privilege zolang het kan…
Peugeot 403 met trekhaak om de Eriba mee te trekken, dat was het plan: Aanbetaald en niet opgehaald omdat alle logische stallingsopties niet lukten: Niet zo netjes van me…
En het bloed blijft ook kruipen… Noem het dromen, een verlanglijstje, kanshebbers, gewoon mooi spul…:
Volkswagen T1 campertje uit de jaren ’60: KombiKings brengt van alles moois mee uit Brazilë, ook op bestelling… Voor dat geld koop je wel een complete nieuwerwetse camper. Blijft prachtig.
Terrot 250cc tweetakt Flattank uit 1926; nog steeds een kanshebber. Prachtig groot model, maar licht tweetakt blokje…
Opel Kiemen Kadett uit 1967 > Deze was heel slecht behandeld door de vorige (Zweedse eigenaar, prachtig model, maar te lomp mee om gegaan, was lastig weer netjes te krijgen.
Opel Record P2 coupe 1700cc: Blok zat vast, maak kwam een ander blok bij: prachtig nog van binnen en nieuwe originele trim en bumpers in het vet in de achterbak.
Opel Olympia Record uit 1955; voor 3K de moeite van het bekijken waard, maar deze bleek bij aankomst na 160 km al te zijn verkocht (website was nog niet bijgewerkt) Stond bij die andere twee Opels hierboven, dus de moeite waard om Friesland weer eens (kort) te bezoeken… Jammer, maar was geen daily driver en een flink project voor ‘zomaar’…
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.