Je bekijkt nu Het bloed kruipt…

Het bloed kruipt…

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik rij het liefst op een oude oldtimer motor over de dijken, maar het is ook mooi om met de mannen mee te kunnen. En dus ben ik nogal eens gewisseld van oud naar nieuw en weer terug. Ik dacht dat de Royal Enfield een mooie tussenoplossing was, maar dat was het helaas niet. Zo ook met auto’s. Die Ford was prachtig en uniek, maar een tochtje naar Nergens in de voordelige Kadett bracht net zoveel plezier…

Ook nu toch weer aan het rond kijken voor een flattank motor van 100 jaar oud. Niet te betalen en ook echt niet voor zomaar even erbij, daar is het veel te veel geld voor. Een oldtimer als daily driver rijden is voordelig en fun, maar het moet dan wel een goeie zijn en zo blijf ik ook daar naar uit kijken. Het is tijd dat het hart wat vaker wint van het hoofd. Niet dat ik iets te klagen heb; ik heb het geluk gehad al vanalles te hebben kunnen rijden. Een privilege zolang het kan…

Alles wat hier ooit rolde op volgorde met de recentste bovenaan. Het zal zeker niet de laatste zijn, want we blijven zoeken.

Berini Matic EE – 1966

Benelli 502C uit 2020

Rhonsonette uit 1955 op geel kenteken (Toch een soort flattanker…)

Peugeot 403 met trekhaak om de Eriba mee te trekken, dat was het plan:
Aanbetaald en niet opgehaald omdat alle logische stallingsopties niet lukten: Niet zo netjes van me…
Lees meer over de auto’s die niet door gingen

Niet lang gehad (Goeie handel deze ene), de Tabbert uit 1965

Heinkel Tourist 103A-2 uit 1965 *
Eriba Pan Familia 1975 *
Triumph Speedmaster Bobber uit 2008 *
BMW F650GS – 2000
Royal Enfield Bullet 350cc – 2004
Ariel Red Hunter 350cc – 1945
Ford Consul Capri – 1962
Opel B Kadett – 1969
Francis-Barnett Plover 147cc – 1934
Triumph T-bird Sport – 1999
Armor Pony 98cc – 1939
Hercules 212/Sachs 98cc – 1952
Motobécane Poney AG2 – 1946
Puch Kikkerbek VS50L -1971
Ducati Cucciolo T2 – 1949
Mobylette S25B – 1961
Mobylette Kaptein S3A – 1957

Rapido Confort – 1978 *